For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.
مهمترین تکنیک های فروش برای مغازه داران و تولیدکنندگان

مهمترین تکنیک های فروش برای مغازه داران و تولیدکنندگان

برای فروشنده‌ها، با هر روشی که بخواهند محصول را بفروشند، قانع کردن مشتری با استفاده از تکنیک فروش قدرت مطلق به حساب می‌آید. تکنیک حرفه‌ای فروش برای آن دسته از عزیزانی به که فروش و فروشندگی علاقه دارند بسیار لازم و ضروری است. هنر فروش یکی از کاربردی‌ترین و مؤثرترین هنر های پیشبرد اهداف کسب‌وکار است و با فراگرفتن تکنیک حرفه‌ای فروش می‌توان در راه موفق بود. گفته می‌شود که چشم پنجره روح انسان است که بی دلیل هم نیست. ارتباط چشم تو چشم باعث ایجاد نوعی ارتباط ناخودآگاه می‌شود. طی تحقیقی که در دانشگاه کورنل انجام شد چشم های خرگوش تریکس را بر روی جعبه های اسباب بازی تغییر دادند و سپس از افراد بالغ خواستند که یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. شرکت‌کننده‌ها معمولاً بسته‌ای را انتخاب کردند که خرگوش مستقیماً به آن‌ها نگاه می‌کرد.

اولین کسی باشید که تماس می‌گیرد!

نظرسنجی های انجام شده توسط گروه‌هایی مانند InsideSales.com به وضوح نشان داده‌اند که اولین فرد فروشنده که با مشتریان تماس می‌گیرد، بیشتر از ۵۰ درصد مشتریانی را که برای اولین بار با آن‌ها تماس گرفته جذب می‌کند. این به این معنی است که اگر شما برای اولین بار از طریق محصولات و خدمات خود راه حلی را برای مشکل یک شرکت پیشنهاد می‌کنید، به احتمال بیش از ۵۰ درصد، در آن فروش موفق خواهید بود، که یک عامل موثر در تکنیک های فروش است.

 

مستقیم سر اصل مطلب نروید

در بحث تکنیک های فروش از شروع گفت‌وگو با آیا شما چند دقیقه وقت دارید؟ یا آیا زمان خوبی برای صحبت است؟”، پرهیز کنید. طبق گفته‌ی جیل کنراد، نویسنده‌ی فروش سریع (Agile Selling)، بهترین گزینه مطرح کردن فوری این موضوع است که محصول شما چه تمایزی برای سازمانی که آن را می‌خرد به همراه دارد. روی مسئله‌ای که مشتری با آن روبرو می‌شود تمرکز کنید، و توضیح دهید که محصول و یا خدمات شما چگونه این مسئله را حل می‌کند.

تلاش کنید تا اهداف‌شان را درک کنید

یکی دیگر از تکنیک های فروش محصول این است که برای شروع مکالمه درباره‌ مشکل مشتری سؤال‌هایی با پاسخ باز طرح کنید. آنگاه به صحبت‌های آن‌ها گوش دهید و مکالمه را روی نکات جالب متمرکز کنید. در مورد تمام نکات خاصی که برای شما مطرح می‌شود موشکافانه برخورد کنید.

نگران ریزبینی بیش از حد نباشید، در اختیار داشتن جزئیات ریز به شما در حل مشکل مشتری‌تان کمک می‌کند. علاوه بر این سؤال پرسیدن نشان می‌دهد شما به مشکل آن‌ها اهمیت می‌دهید و قصدتان تنها تیک زدن موارد فهرست پیشروی‌تان نیست!

 

داستان‌گو باشید

پرفروش ترین نویسندگان و برادران چیپ هلث و دان هلث کتاب  Made to Stick را در مورد چگونگی ایجاد ایده های ماندگار در ذهن کسانی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید، نوشته‌اند.

از طریق مطالعات متعدد می‌توان فهمید که حدود ۶۳ درصد از مردم حقایق یک داستان را به خاطر سپرده‌اند در حالی که تنها ۵ درصد از آن‌ها حقایق یا اطلاعات یکسان را که در قسمتی از اطلاعات نامربوط ارائه شده بود، به خاطر آوردند. ساخت یک داستان به یادماندنی در مورد اینکه چگونه محصول یا خدمات استفاده شده، به خریدار شما مربوط می‌شود عاملی مهم در کار فروش است. این کار نه تنها شما را یک حلال مشکل نشان می‌دهد، بلکه تجربه‌ای عاطفی و شناختی مثبت برای تصمیم‌گیرنده فراهم می‌کند، و همه‌ی این‌ها در به نتیجه رساندن کار فروش مهم و حیاتی هستند.

بیش از حد برای فروش فشار نیاورید.

مردم نمی‌خواهند چیزی به آن‌ها فروخته شود، آن‌ها ترجیح می‌دهند خودشان انتخاب کنند. تکنیک های فروش تازه‌کارها مردم را از خرید منصرف می‌کند و وادار کردن مشتری برای قبول پیشنهاد شما وقتی هنوز زمانش فرا نرسیده هم، آن‌ها را از شما می‌راند.

روی کمک رساندن به آن‌ها تمرکز کنید، اگر مشتری شما موردی مناسب باشد، به‌طور طبیعی پس از آنکه به او توضیح دهید چگونه قرار است او را به هدفش برسانید، با شما وارد معامله خواهد شد.

اگر آن‌ها مشتری مناسبی برای شما نیستند بگذارید بروند. در این مورد یکی از تکنیک های فروش این است که راه‌حل جایگزینی برای مشکل آن‌ها ارائه کنید و یادآور شوید که در صورت نیاز برای کمک حاضرید. هیچ چیز به اندازه‌ی رها کردن معامله‌ای که نفع مشتری شما در آن نیست، او را نسبت به نیت خیرخواهانه‌ شما مطمئن نمی‌کند.

تکنیک جایگزینی

هنگامی که مشتری گزینه های زیادی را پسند کرده و در انتخاب بهترین محصول مردد است، با پرسیدن جمله “از کدام محصول بیشتر خوشتان آمده؟” ذهن مشتری را از حالت تشویش رها کنید.

 

چون معمولاً ما آدم ها از اینکه چندین گزینه مختلف برای انتخاب داشته باشیم سردرگم می‌شویم.

اگر مشتریان تنها یک گزینه برای انتخاب داشته باشند، فروشندگان حرفه‌ای با ایجاد گزینه های جدید، سعی در فروش محصولاتشان می‌کنند.

 

– گران است؟

+ تخفیف می‌دهیم.

– پول نقد به اندازه کافی ندارید؟

+ قسط بندی می‌کنیم.

 

خودتان را جای مشتری‌تان فرض کنید.

 

ما غالبا رفتارها و الگوی سخنوری افرادی را که با آن‌ها معاشرت داریم تقلید می‌کنیم. چرا؟ چون دوست داشتنی‌تر می‌شویم.

یکی از تحقیق های انجام شده نشان داد که افراد معمولاً نسبت به کسانی که از آن‌ها تقلید می‌کنند احساس مثبت گزارش می‌کنند. علاوه بر این، پس از اینکه از یکی از شرکت‌کننده‌ها تقلید شد، آن‌ها نسبت به عموم افراد هم رفتار بهتری از خود نشان دادند حتی آن دسته افرادی که در مکالمه اولیه حضوری نداشتند. کاملا مرغ مقلد نشوید بلکه تنها حواستان به رفتار مشتری احتمالی‌تان باشد و رفتار خودتان را مطابق آن سوق دهید. اگر آن‌ها نگران بودند با نگران نشان دادن خودتان به آن‌ها فشار مضاعف وارد نکنید و بالعکس.

 

استفاده از قیف بازاریابی و فروش

قیف فروش (Sales Funnel که آن را با نام قیف بازاریابی هم می‌شناسند) در حقیقت همان پروسه‌ی فروش است که سازمان‌ها با استفاده از آن مشتریان بالقوه را به سمت خرید محصول یا خدمات، هدایت و ترغیب می‌کنند.

leave your comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top
mallika singh sex letmejerk.fun all indian aunties sex videos
sexygirlsvideos hdporn.tech luxure porn tv
hush pass.com redwap.website indian porno
indian first night porn videos 4tube.space panjbi sex com
hindiliks4u tubeskanks.com auntysexy
mallu hot aunty images anysex.website hd dehati video
badmsti porngo.space telugu porno
xveeios netporn.online nude boobs xxx
ipornt turkishhdporn.pro sex in karnataka
kamaveri tamil indiansexmovies.mobi assam sax
antarwsna porneff.com sexiest bollywood
indian xnxx videos joxnxx.com watch8x
xnxx english camsearch.pro bhabhi ka bf
porn hd hindi indiapornvids.pro nivetha pethuraj xxx
kannada village sex videos tubesafari.pro hindi sexy porno video